Domeinregistratie / verhuizen?       
 
 


Administratie

* Wat is Uw online portemonnee ?

Bij ons kunt u ook werken met een online portemonnee.

U voorkomt hiermee wanneer u online wilt betalen telkens de transactie kosten van Ideal, PayPal, Creditcard moet betalen.

Het minimale bedrag wat u hiervoor moet storten is € 25.00. U kunt Mijn tegoed opwaarderen via:

- Overmaken
- Ideal
- PayPal

Telkens als u uw tegoed opwaardeert krijgt u hiervan een bevestiging, en word het bedrag bijgeschreven in 'Uw online portemonnee'.

* Welke betaalmethodes worden er geaccepteerd ?

Wij accepteren Ideal, PayPal, Creditcard, Overschrijving en natuurlijk betalen middels uw online portemonnee.

* Zijn er aan Ideal PayPal Creditcard betalingen ook kosten verbonden ?

Als u gebruik maakt van Ideal, PayPal, Creditcard zijn er kosten die gemaakt worden voor de transactie.
Deze kosten zijn echter bijzonder laag.

Om toch te voorkomen dat u bij elke bestelling deze kosten moet betalen, bieden wij de optie om te werken een online portemonnee.
Dan heeft u deze kosten maar één keer, en kunt u al uw betalingen doen vanuit het klanten paneel.

* Geen factuur ontvangen ?

Check dan uw ongewenste e-mail map in uw e-mailprogramma.
Uw facturen zijn altijd terug te vinden in het klanten paneel alsmede de betalings opties en details.

* Hoe en waar kan ik betalen ?

U kunt uw facturen altijd terug vinden in uw klanten paneel onder Dashboard / Uw facturen.
Daar ziet u uw facturen, en die kunt u ook downloaden.
Op de factuur staan onze betalings gegevens, en u kunt natuurlijk ook online betalen met Ideal, PayPal, Creditcard of via uw online portemonnee.

* Wanneer ontvang ik een betaald verzoek voor verlenging ?

U krijgt 45 dagen voor einde contract van ons een e-mail met de vraag of u wenst te verlengen. Indien verlenging van uw product niet gewenst is, hoeft u geen actie te ondernemen, wij zeggen het product dan voor u op.


Bestellen

* Hoe kan ik producten bestellen ?

U kunt producten bestellen door in het menu te kiezen uit één van onze producten en vervolgens op de productpagina op de knop 'bestel' of 'bestellen' te klikken.

* Wanneer is mijn bestelling actief ?

Uw bestelling word automatisch na uw betaling aangemaakt door ons systeem wanneer u kiest voor online betalen met bijvoorbeeld Ideal, PayPal of via uw online portemonnee.

Wanneer u kiest voor overmaken, dan activeren wij uw bestelling na ontvangst van uw betaling.

Creditcard betalingen zullen handmatig worden geverifieerd door ons.

* Kan ik mijn bestelling nog annuleren ?

Stel u bestelt een domein of webhosting pakket en u ziet er toch liever vanaf. Dan is dit in sommigen gevallen mogelijk.

Indien het om een domeinregistratie gaat die betaald is middels Ideal, PayPal, of via uw online portemonnee dan is niet niet mogelijk gezien deze direct worden verwerkt door ons systeem.

In alle andere gevallen is het mogelijk mits domein nog niet voor u geregistreerd is.


DNS

* Wat is DNS en hoe werkt het ?

De SIDN heeft een youtube video gemaakt waarin zij stap voor stap uitleggen wat nu eigenlijk DNS is http://www.youtube.com/watch?v=OLEizGPoB5w

Mocht u na het kijken van de video nog vragen hebben hierover dan kunt u deze aan onze helpdesk stellen.

* Hoe kan ik de DNS de records wijzigen van mijn domein ?

Indien u een webhosting pakket bij ons afneemt gaat u naar www.uwdomein.nl:2222 en vervolgens logt u in en gaat naar DNS Management.

Als u enkel een domein bij ons afneemt gaat u naar het klanten paneel Dashboard / Uw domeinnamen / DNS management.

* Hoe verwijs ik mijn domein door naar een link ?

U moet dan bij uw DNS settings een CNAME record toevoegen, hier vult u dan de url in waar uw domein naar toe moet verwijzen.

BV:
voorbeelddomein.nl CNAME voorbeelddomein2.net.

Vergeet niet de punten achter het domein!

* Hoe pas ik de lokale hosts file aan op mijn PC of MAC ?

Om uw website al te kunnen bekijken op de nieuwe webserver (bv bij een verhuizing) kunt u lokaal op uw PC de DNS al laten doorverwijzen naar het nieuwe webserver IP, zodat u de website alvast kunt testen.

Als u een Windows XP\Vista\7\8 systeem gebruikt kunt u het volgende doen, u edit de volgende host file.

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (Edit met kladblok / notepad) En geef de volgende waardes aan.

het_ipaders_webserver uwdomein.nl
het_ipaders_webserver www.

Deze file is uw lokale DNS file. Als u de hosts file heeft bijgewerkt open dan uw internet browser opnieuw en ga dan naar de website, u zal zien dat u op onze webhosting uitkomt.
Dit is de enige manier zonder dat u de website eerst verhuist.

Als u met een Apple werkt kunt u de volgende instructies lezen via: http://support.apple.com/kb/ta27291

* Wat zijn Xitens nameservers ?

Onze nameservers zijn

ns1.xitens.net
93.158.222.44

ns2.xitens.net
46.249.52.132

Hou er wel rekening mee dat het bijwerken van de nameservers dit kan wel enkelen uren kan duren.


Domeinnamen

* Hoe kan ik mijn domein naar Xitens verhuizen ?

U kunt uw domein gemakkelijk naar ons verhuizen. U kiest in het menu de opties domeinnamen > domeinnaam verhuizing vervolgens vult u bij 'Is uw gewenste domeinnaam nog vrij of wilt u deze verhuizen?' uw domein in en klikt op verhuizen.

* Hoe lang duurt een domein verhuizing ?

Indien het een .nl, .be domein betreft zal uw domeinnaam binnen enkele uren actief zijn via onze servers.

Bij een .com, .net, .org, .eu etc is het zo dat de eigenaar van het domein een e-mail krijgt met daarin de vraag of de domeinnaam verhuisd mag worden.

Zodra die zijn akkoord heeft gegeven krijgt de huidige registar hierover bericht. Zodra beide akkoord zijn wordt het domein verhuisd.

De doorlooptijd is dus sterk afhankelijk van wanneer de eigenaar de goedkeuring geeft en op wat voor termijnen de e-mail gestuurd worden.

Dit hele proces van e-mails versturen aan de eigenaar etc, is niet iets waar je invloed op kan hebben helaas.

* Wat kost een domeinnaam ?

Een overzicht van alle domeinnamen en prijzen kunt u terug vinden onder domeinnamen > domeinregistratie in het menu.

* Betaal ik mijn domein per maand of per jaar ?

U betaalt voor een domeinnaam registratie nooit per maand, maar altijd per jaar vooruit.

* Waar vind ik de verhuistoken of EPP code van mijn domeinnaam ?

Deze kunt u bij ons opvragen middels het klanten paneel > Dashboard > Uw domeinnamen > Overzicht klik vervolgens op de sleutels achter uw domeinnaam.


E-mail

* POP E-mail instellen in Outlook 2010 ?

Heeft u hulp nodig bij het instellen van Outlook 2010? Wij leggen u graag stap voor stap uit hoe u dat snel en makkelijk doet.

1. Klik op Bestand



2. Klik op Account toevoegen



3. Vink de optie Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aan. U hoeft verder niets in te vullen.
Klik op Volgende



4. Selecteer de optie Internet e-mail en klik op Volgende



5. U vult nu uw e-mailinstellingen in:



Gebruikersgegevens:
Vul Uw Naam in. Dit is de naam die de ontvanger van uw e-mail te zien krijgt.

Servergegevens:
Type account: POP3
Server voor inkomende e-mail: mail.uwdomein.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomein.nl

Aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: vul uw volledige e-mailadres in.
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.

Vink de optie Wachtwoord onthouden aan.

Klik nu op Meer Instellingen

6. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail
Vink de optie Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist aan en klik daarna op het tabblad Geavanceerd



6.1 Inkomende e-mail (POP3):
Wijzig het poortnummer van Inkomende e-mail naar 110
Uitgaande e-mail (SMTP):
Wijzig het poortnummer van Inkomende e-mail naar 587

Wijzig het type versleutelde verbinding naar Geen

En klik op OK



6.2 Klik op Volgende



6.3 Klik op Voltooien



7. Uw e-mailaccount is ingesteld. In het venster Accountinstellingen ziet u het nieuwe e-mailaccount staan.
Klik op Sluiten om terug te keren naar uw Postvak IN.

* IMAP E-mail instellen in Outlook 2010 ?

Heeft u hulp nodig bij het instellen van Outlook 2010? Wij leggen u graag stap voor stap uit hoe u dat snel en makkelijk doet.

1. Klik op Bestand



2. Klik op Account toevoegen



3. Vink de optie Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aan. U hoeft verder niets in te vullen.
Klik op Volgende



4. Selecteer de optie Internet e-mail en klik op Volgende



5. U vult nu uw e-mailinstellingen in:



Gebruikersgegevens:
Vul Uw Naam in. Dit is de naam die de ontvanger van uw e-mail te zien krijgt.

Servergegevens:
Type account: IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.uwdomein.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomein.nl

Aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: vul uw volledige e-mailadres in.
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.

Vink de optie Wachtwoord onthouden aan.

Klik nu op Meer Instellingen

6. Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail
Vink de optie Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist aan en klik daarna op het tabblad Geavanceerd



6.1 Inkomende e-mail (IMAP):
Wijzig het poortnummer van Inkomende e-mail naar 143
Uitgaande e-mail (SMTP):
Wijzig het poortnummer van Inkomende e-mail naar 587

Wijzig het type versleutelde verbinding naar Geen

En klik op OK



6.2 Klik op Volgende



6.3 Klik op Voltooien



7. Uw e-mailaccount is ingesteld. In het venster Accountinstellingen ziet u het nieuwe e-mailaccount staan.
Klik op Sluiten om terug te keren naar uw Postvak IN.

* E-mail instellen in Windows 8.1 ?

Heeft u hulp nodig bij het instellen van Mail in Windows 8.1? Wij leggen u graag stap voor stap uit hoe u dat snel en makkelijk doet.

1. Klik in het Metro-startscherm op E-mail



2. Klik op Alles weergeven in Instellingen



3. Klik op Ander account



4. Klik op IMAP en vervolgens op Verbinding maken



5. Klik op Meer details weergeven



6. Vul onderstaande accountgegevens in:


E-mailadres: vul hier uw volledige e-mailadres in
Gebruikersnaam: vul hier uw volledige e-mailadres in
Wachtwoord: vul hier het wachtwoord in van uw e-mailadres
Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): mail.uwdomein.nl
Poort: 143
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomein.nl
Poort: 587
Vink de onderste twee opties aan en druk op Verbinding maken

7. U heeft nu succesvol uw windows 8.1 e-mail geconfigureerd.


FTP

* Met welk programma kan ik via ftp uploaden ?

Wij raden u aan om te uploaden met behulp van FileZilla, deze kunt u hier gratis downloaden: FileZilla FTP Client

* Hoe kan ik mij website uploaden met FileZilla ?

1. Download de nieuwste versie van de FileZilla website: www.filezilla-project.org



2. Installeer FileZilla FTP Client op uw PC.

3. Start nu FileZilla van uw bureaublad.



4. Gaat u nu naar Bestand / Sitebeheer...



5. Connectie maken, klik op Nieuwe site en vul uw persoonlijke FTP gegevens in en klik op Verbinden.



Host: ftp.uwdomein.nl .com, .net, .be etc etc.
Poort: 21
Protocol: FTP File Transfer Protocol
Encryptie: Gebruik gewone FTP
Inlogtype: Normaal

Gebruiker: Uw gebruikersnaam
Wachtwoord: Uw wachtwoord

6. Upload nu uw website bestanden van uw PC (het rode vlak) naar uw webserver (het groene vlak) in de /public_html folder. Of bij meerdere domeinen in /domains/uwdomein.nl/public_html




Veiligheid

* CMS / Webshop up-to-date houden ?

Wij adviseren u ten alle tijden te zorgen dat uw CMS / Webshop bv Joomla, Wordpress, Drupal, Typo3, Prestashop, Opencart, etc etc.. up-to-date blijft.

Op deze manier verkleint u de kans op hacks.

U kunt de actuele versies vinden op de website van het cms of webshop.

* Back-ups maken ?

Wij adviseren u regelmatig back-ups te maken van uw webhosting account. Dit kunt u middels het control paneel www.uwdomein.nl:2222 doen met de optie "Create/Restore Backups"

Zodra de back-up klaar is krijgt u een automatische e-mail en kunt u de back-up downloaden uit de folder backups in de filemanager van DirectAdmin.

* Website / E-mail / FTP werkt niet meer. Is mijn ip adres geblokkeerd ?

Het kan voorkomen dat u niet meer bij uw Website / E-mail / FTP kunt komen omdat uw ip-adres bij ons in de firewall is gekomen.

Dit kunt u testen door naar www.gproxy.nl te gaan en dan uw website te bezoeken, kunt u dan wel bij uw website dan staat uw ip-adres bij ons in de firewall.

Mocht uw ip adres in de firewall belanden dan zal dit eerst een tijdelijk blokkade zijn van 60 minuten, gebeurd dit 4x achter elkaar dan zal er een permanente blokkade volgen.

Dit kan door verschillende oorzaken gebeuren, bijvoorbeeld:

- Te veel (FTP) connecties die open blijven staan naar de webserver. Gebruikt u bv filezilla dan graag het volgend aanpassen:
Maximum aantal gelijktijdige overdrachten: 1
Limiet voor gelijktijdige downloads: 1
Limiet voor gelijktijdige uploads 1
Deze kunt u onder "Bewerken" / "Instellingen" / "Overdracht" aanpassen in filezilla.

- Te vaak met verkeerd inloggen gegevens proberen in te loggen op e-mail of ftp. U zal dan na 15x een foutieve inlog pogingen worden geblokkeerd.

Als uw ip-adres geblokkeerd wordt dan kunt u via ticket systeem uw ip-adres doorgeven aan ons. Uw ip-adres kunt u achterhalen door naar www.xitens.nl/ip te gaan.

* Brute-force aanval Wordpress, Joomla afweren ?

Er zijn de laatste tijd veel aanvallen op websites door middel van een brute-force attacks. Hackers / botnets versturen dan heel veel inlog aanvragen naar uw website bv op /wp-login.php of /administrator/index.php

Dit kunt u heel goed voorkomen door de volgende plugins te installeren op uw Wordpress of Joomla.

Voor Wordpress:
BruteProtect: http://wordpress.org/plugins/bruteprotect
Anti Brute Force Attack Login: http://wordpress.org/plugins/limit-login-attempts

Voor Joomla:
Brute Force Stop: http://extensions.joomla.org/extensions/access-a-security/site-security/login-protection/22982
kSecure Login Protect: http://extensions.joomla.org/extensions/access-a-security/site-security/login-protection/12271


Webhosting

* Betaal ik mijn webhosting per maand of per jaar ?

U betaalt een webhosting pakket nooit per maand, maar altijd per jaar vooruit.

* Waar login ik in op mijn webhosting ?

U kunt altijd inloggen op uw DirectAdmin Control paneel via onderstaande manier.

http://www.uwdomein.nl:2222

LET OP: waar uwdomein.nl staat vult u het eigen domein in!

* Heb ik ook e-mail bij mijn webhosting account ?

Ja dit heeft u bij uw webhosting pakket. U kunt vanuit uw DirectAdmin control paneel onbeperkt e-mail accounts aanmaken.



SUPPORT